خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/21 - 11:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قادری:

بورس محل تاخت و تاز برای تامین منافع دولت ها نیست

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه در حال حاضر بازار سرمایه در اختیار شرکت‌های دولتی قرار دارد، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که اگر دولت هر لحظه اراده کند، می‌تواند شرایط را به گونه‌ای در بورس تغییر دهد که منافع خود را تامین کند، در صورتی که نباید شرایط بدین نحو باشد.

بازار سرمایه

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ورود شرکت‌های دولتی به بازار سرمایه و تبعات مخرب این مسئله اظهار کرد: اینکه دولت هنوز در شرکت‌هایی که سهام آنها را واگذار کرده کنترل و مدیریت دارد، پسندیده نیست.

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته بخشی از شرکت‌هایی که مربوط به صندوق‌های بازنشستگی و به نهادهای غیردولتی مرتبط است مشکلی نداشته و قابل دفاع است اما در سهام عدالت و برخی از واحدهایی که سهام دولت در آنها پایین است، مالکیت دولتی در این بخش‌ها به هیچ وجه توجیهی ندارد. از این رو دولت همانطور که مالکیت این شرکت‌ها را واگذار کرده باید مدیریت مذکور را هم واگذار کند.

وی با اشاره به احکام مربوط به مدیریت نهادهای غیردولتی در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: بر اساس احکام برنامه هفتم توسعه نهادهای غیردولتی هم باید سهام مدیریتی خود را واگذار کنند و تنها یک «سید»داشته باشند تا بتوانند از حق و حقوقشان دفاع کنند، بنابراین فراتر از آن هیچ توجیهی ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اینکه در حال حاضر بازار سرمایه در اختیار شرکت‌های دولتی قرار دارد، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که اگر دولت هر لحظه اراده کند، می‌تواند شرایط را به گونه‌ای در بورس تغییر دهد که منافع خود را تامین کند، در صورتی که نباید شرایط بدین نحو باشد.

قادری تصریح کرد: اگر ما تلاش می‌کنیم تا مردم به بازار سرمایه اعتماد داشته و وارد بورس شوند، باید با آنها صادقانه برخورد کنیم. در حقیقت بورس محل تاخت و تاز دولت و شرکت‌های دولتی و همچنین تامین منافع دولت نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سهامداران اصلی بورس باید بتوانند از ظرفیت‌های بازار سرمایه به درستی استفاده کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379355
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار